مرکز مشاوره بهار
مرکز مشاوره بهار
پنجره ای رو به زندگی
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, توسط مدیر بلاگ |

10توصيه معروف ترين مشاوران دنيا براى ارتباط با خانواده همسر؟؟

نزدیكی و ارتباط با خانواده همسر در نگاه اول و در بدو ازدواج شاید به نظر ترسناك و مشكل بیاید.در این جا بعضی از نكات اصلی را از زبان باب و شری استراتف روانشناسان معروف برای این كه سرلوحه خود در ارتباط با آنها قرار دهيد بيان می كنيم:

احترام:

اگر حتی فكر‌ می‌كنید آنها سزاوار احترام نیستند ، در هر حالتی به آنها احترام بگذارید.

وفاداری :

این خیلی طبیعی است كه همسر شما نسبت به خانواده اش احساس وفاداری داشته باشد. شما با اين كار هرگز در درجه دوم قرار نمی‌گيريد.

انتقاد:

اگر ماجرایی برایتان اتفاق افتاد به خودشان انتقاد نكنید . و اگر همسزتان (زن یا مرد) انتقادی از آنها ‌ می‌كند فقط گوش دهید و جبهه نگیرید. این یكی به دو كردن‌ها‌ می‌تواند مشكلات بیشتری را درست كند.

ریشه‌ها:

خاستگاه همسرتان را كشف كنید ببینید در چه خانواده ای و با چه نوع ساختاری بزرگ شده است .بهتر است این مساله قبل از ازدواج صورت گیرد .

احساسات:

خودتان سعی كنید قبل از سوالات او خود و احساساتتان و نوع نگرش خانواده تان را برای همسر (شریك ؛ نامزد ) بگویید و اگر انتقادي ازيك روش تربيتی داريد بيان كنيد .

علاج كردن:

اگر مشكلی با خانواده‌تان دارید و این قضیه روی شما و زندگی‌تان تاثیر گذاشته اول آنرا حل كنید و هرگز وارد زندگی زناشویی‌تان نكنید.

نه گفتن :

درك كنید كه چه مقدار رابطه با خانواده خودتان لازم است و از آن بیشتر به زندگی‌تان لطمه‌ می‌زند . یك كلمه رمز مثل (نه) داشته باشید وقتی كه احساس كردید دیگر این ملاقات كافی است آن را بكار ببريد.

مراقب بودن:

راجع به سلامتی و اوضاع اقتصادی آنها در محافلتان پرس و جو كنید . سعی كنید آنچه را از نظر مراقبت روحی و موقعیتی نمی‌توانند به دست آورند تا حد امكان فراهم كنید. چرا كه روزی شما نیاز‌هایی خواهید داشت.

مرز نگه دارید:

مرز‌هایی برای روابط‌تان تعیین كنید . مثلا روزهای تعطیل . آخر هفته‌ها . مسایل مالی . ملاقات‌ها . تنهایی...

تقدم:
همیشه اول زندگی مشترك را راس هرم قرار دهید .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی بهار مي باشد.